ahanbazar ahanbazar .

ahanbazar

ميدانيد ميلگرد با فولاد ضد زنگ داراي خواص بي نظيري است ؟

 


فولاد ضد زنگ داراي خواص بي نظير

فولاد ضد زنگ در جهان براي قيمت ميلگرد  كه مي توان از آن در طيف گسترده اي از كاربردها در صنعت ساخت و ساز استفاده كرد. در اين مقاله چگونگي تأثير فعاليتهاي تحقيقاتي در طي 20 سال گذشته بر استفاده از فولاد ضدزنگ در ساخت و ساز بررسي شده است. پيشرفت هاي چشمگير فن آوري در پردازش مواد منجر به توليد فولادهاي ضد زنگ دوتايي با خصوصيات مكانيكي عالي شده است. همچنين پيشرفت هاي مهمي در بهبود سطح هاي سطحي براي كاربردهاي معماري حاصل شده است برنامه هاي تحقيق ساختاري در سراسر جهان زمينه را براي توسعه مشخصات ملي ، بين المللي ، كدها و استانداردها فراهم كرده اند كه هم در مراحل طراحي ، ساخت و هم نصب است. توصيه هايي در مورد فعاليت هاي تحقيقاتي با هدف غلبه بر موانع استفاده گسترده تر از فولاد ضد زنگ در ساخت و سازها ارائه شده است. فرصت هاي جديد براي  ناشي از تغيير جهت توسعه پايدار مورد بررسي قرار گرفته است ، از جمله استفاده از آن در سازه هاي مهار هسته اي ، روكش هاي ديواره نازك و سيستم هاي كف كامپوزيت.


فولاد ضد زنگ ويژگي هاي مطلوب بسياري دارد

قيمت تيرآهن  مي تواند در طيف گسترده اي از كاربردهاي ساختماني مورد بهره برداري قرار گيرد. اين مقاوم در برابر خوردگي و ماندگاري طولاني است و باعث مي شود سازه هاي باريك تر و با دوام تر باشد. اين برنامه به معماران امكاناتي از نظر شكل ، رنگ و فرم زيادي ارائه مي دهد ، در عين حال سخت ، بهداشتي ، سازگار و قابل بازيافت است.

مصرف سالانه فولاد ضد زنگ

طي 20 سال گذشته مركزآهن  با سرعت رشد 5٪ افزايش يافته است و از نرخ رشد ساير مواد نيز فراتر رفته است. سرعت رشد  مورد استفاده در ساخت و ساز حتي سريعتر بوده است ، به ويژه با توجه به توسعه سريع در چين. تخمين زده مي شود كه در سال 2006 ، تقريباً 4 ميليون تن ا در سراسر جهان وارد برنامه هاي ساختماني شد ، يعني 14٪ از كل مقدار مصرف شده. از نظر سهم استيل ضد زنگ در ساخت و سازها بين كشورهاي مختلف تنوع قابل توجهي وجود دارد. در چين بيش از 20٪ در حال ساخت است ، در حالي كه در آلمان اين رقم كمتر از 7٪ است 

از دهه 1920 به طور سنتي از جنس استنلس استيل براي نما و بام استفاده شده است. نمونه هاي اوليه اي نيز وجود دارد كه از لحاظ ساختاري استفاده مي شود ، به عنوان مثال در سال 1925 يك زنجيره تقويت كننده براي تثبيت گنبد كليساي جامع سنت پاول ، لندن نصب شد. امروزه از فولاد ضد زنگ در طيف بسيار گسترده اي از عناصر ساختاري و معماري استفاده مي شود ، از ريخته گري هاي شيشه اي كوچك اما پيچيده گرفته تا تسمه هاي باربر و قوس هاي موجود در پل ها.

در اين مقاله به خلاصه پيشرفت هاي اخير فن آوري در صنعت كه در استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت و سازها تأثير داشته است ، پرداخته مي شود. برنامه هاي جديد كه در طول 20 سال گذشته پديد آمده اند شرح داده شده است. زمينه هاي تحقيق مورد نياز براي پاسخگويي به چالش هاي فعلي بازار و تداركات بحث شده است. سرانجام ، فرصتهاي جديد ناشي از تغيير به سمت توسعه پايدار تشريح شده است.

2. فعاليتهاي تحقيق و توسعه اخير امكان استفاده گسترده از در ساخت و سازها
2.1. توليد و ساخت
توليد كنندگان فولاد ضد زنگ به طور مداوم فرآيندهاي توليد خود را با هدف كاهش هزينه ها ، كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي ، كوتاه شدن زمان سرب و بهبود كيفيت در حال توسعه هستند. اين پيشرفت ها در محدوديت هايي كه توسط وابستگي به مواد اوليه تعيين شده است ، به كنترل هزينه فولادهاي ضد زنگ كمك كرده است.

شايد مهمترين پيشرفت اخير تأثيرگذار بر بخش ساخت و ساز ، استفاده از نمرات دوبلكس براي كاربردهاي ساختاري باشد ، كه تركيبي از مقاومت بالاتري نسبت به آستنيتيك (و همچنين اكثريت بزرگ فولادهاي كربن) با مقاومت در برابر خوردگي مشابه يا برتر ارائه مي دهند. در جدول 1 تركيب و خصوصيات مكانيكي دو آستنيتي ، 1.4301 و 1.4401 با استفاده از سه فولاد ضد زنگ دوتايي ، مقايسه شده است. (كشتي هاي موجود در جدول در بخش هاي 3 گسترش كاربردهاي ساخت و ساز در طي 20 سال گذشته مورد بحث قرار گرفته است ، 4 تحقيق در پاسخ به چالش هاي بازار و تهيه.) دوبلكس ها پتانسيل فوق العاده اي براي گسترش امكانات طراحي سازه در آينده دارند ، اين امر باعث مي شود در اندازه هاي بخش منجر شود. به سازه هاي سبك تر شايان ذكر است كه اگرچه از قابليت انعطاف پذيري خوبي برخوردار هستند ، اما مقاومت بالاتر آنها باعث مي شود شكل پذيري محدودتري نسبت به آستنيتيك ايجاد شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۴:۳۶ توسط:ahan موضوع: نظرات (0)